Wiadomości
Każde pytanie ze strony beneficjenta jest rozpatrywane indywidualnie przez Instytucję Zarządzającą/Pośredniczącą, z uwzględnieniem następujących aspektów:
– specyfiki projektu (ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia dla osób w szczególnie trudnej sytuacji osobistej/życiowej, które powinno być kontynuowane mimo stanu epidemii),
– stopnia zaawansowania projektu (faza początkowa/w trakcie realizacji/faza końcowa),
– stopnia zaawansowania poszczególnych zamówień w ramach projektu,
– formy wsparcia (szkolenia/spotkania indywidualne/prace koncepcyjno-analityczne),
– zapisów wniosku o dofinansowanie, w szczególności dotyczących celu projektu i grupy docelowej,
– poziomu wykorzystania budżetu w projekcie, oszczędności wygenerowanych w projekcie lub konieczności zwiększenia dofinansowania w sytuacji nieprzewidywanych wydatków,
– zasadności kontynuowania projektu w obliczu dynamicznie zmieniającej się sytuacji,
– ram prawnych warunkujących realizację projektu,
– możliwości organizacyjnych uczestników projektów (wyposażenie w Internet, laptopy, możliwość udziału we wsparciu w formie zdalnej),
– możliwości organizacyjnych beneficjenta (wyposażenie w sprzęt IT, możliwość szybkiego pozyskania dodatkowego sprzętu niezbędnego do prowadzenia wsparcia zdalnie, dotychczasowe zakupy sprzętowe w projekcie, które mogłyby być wykorzystane do pracy zdalnej).
Odpowiedzi poniżej zostały przygotowane w oparciu o obecny stan prawny i zapisy aktualnych Wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego.
Do pobrania: Najczęściej zadawane pytania dotyczące realizacji projektów Europejskiego Funduszu Społecznego w związku ze stanem epidemii COVID-19