Przejdź do komentarzy

Od słów i umów do konkretnych działań. Pełną parą ruszyły prace związane z projektem „Lubuski e-Urząd II”, który ma zrewolucjonizować samorządowe e-usługi w naszym regionie. Spotkanie robocze w sprawie inwestycji, na którą umowę podpisano w maju, odbyło się dziś w Urzędzie Marszałkowskim. Rozmowom przewodniczył członek zarządu Marcin Jabłoński.

Lubuskie e-Urząd II będzie kosztował prawie 15 mln zł. W realizację zadania włączyło się jest 11 gmin z terenu całego województwa. Zadanie było długo konsultowane, bo jeszcze przed rozpoczęciem szczegółowo zbadano priorytetowe pod kątem ważności wyzwania. W ten sposób poznano potrzeby Lubuszan oraz lubuskich przedsiębiorców. W efekcie już w najbliższych latach ma być możliwe załatwienie wielu urzędowych spraw bez wychodzenia z domu.

Dzisiejsze spotkanie w UMWL było kolejnym krokiem w tym kierunku. Uczestnicy spotkania rozmawiali o planach pracy na najbliższe miesiące. Wskazywali również na największe potencjały projektu oraz możliwe problemy. Przypomnijmy, że Lubuski e-Urząd II realizowany jest przez konsorcjum firm, które stworzą w ramach zadania centralny portal dostępowy (Platformę Regionalną). Planowane e-usługi obejmą m.in.: eGłosowanie, ePodatki (eOpłaty), eStypendia, eWoda i Ścieki i budżet obywatelski

 „Lubuski e-Urząd II” realizowany jest z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020. Partnerzy Projektu to gminy: Bobrowice, Bytom Odrzański, Dąbie, Dobiegniew, Łagów, Międzyrzecz, Otyń, Santok, Sława, Szczaniec, Torzym.