Wezwanie do złożenia wniosków w trybie pozakonkursowym nr RPLB.05.01.01-IZ.00-08-P02/17 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 Osi Priorytetowej 5 Transport dla Działania 5.1. Transport drogowy dla Poddziałania 5.1.1. Transport drogowy – projekty realizowane poza formułą ZIT
Anulowany
ZARZĄD WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
z siedzibą w Zielonej Górze
ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
jako Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym – Lubuskie 2020
WZYWA
DO ZŁOŻENIA WNIOSKÓW W TRYBIE POZAKONKURSOWYM
Wezwanie nr RPLB.05.01.01-IZ.00-08-P02/17
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020
Osi Priorytetowej 5 Transport
dla Działania
5.1. Transport drogowy
dla Poddziałania
5.1.1. Transport drogowy – projekty realizowane poza formułą ZIT
w ramach kategorii interwencji:
31 – Pozostałe drogi krajowe i regionalne (nowo budowane)
34 – Inne drogi przebudowane lub zmodernizowane (autostrady, drogi krajowe, regionalne lub lokalne)
(nabór w trybie pozakonkursowym nie dotyczy projektów objętych zasadami pomocy publicznej/pomocy de minimis)
Wyniki naboru 14.03.2017
UWAGA!
Szanowni Wnioskodawcy,
informujemy, iż w dniu 14 marca 2017 r. Zarząd Województwa Lubuskiego podjął decyzję o anulowaniu naboru.
W dniu 14 marca 2017 r. Zarząd Województwa Lubuskiego podjął decyzję o anulowaniu Wezwania Nr RPLB.05.01.01-IZ.00-08-P02/17 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, Osi Priorytetowej 5 Transport, Działania 5.1 Transport drogowy, Poddziałania 5.1.1 Transport drogowy – projekty realizowane poza formułą ZIT, typ projektu „Inwestycje w rozbudowę regionalnej infrastruktury drogowej, w tym budowy i modernizacji przepraw mostowych w ciągach komunikacyjnych”, kategoria interwencji: 31 – Pozostałe drogi krajowe i regionalne (nowo budowane), oraz 34 – Inne drogi przebudowane lub zmodernizowane (autostrady, drogi krajowe, regionalne lub lokalne).
Powodem podjęcia przedmiotowej decyzji jest konieczność zmiany poziomu dofinansowania dla projektów ubiegających się o dofinansowanie w ramach osi Priorytetowej 5 Transport. Zmiana poziomu dofinansowania będzie wymagała uprzednio wprowadzenia stosownych zapisów do Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020.
Informacje o naborze
Termin składania wniosków
Nabór wniosków o dofinansowanie projektów rozpocznie się w dniu 10 marca 2017 r. i zakończy się w dniu 17 marca 2017 r.
Termin rozstrzygnięcia konkursu
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia naboru w trybie pozakonkursowym: marzec 2017 r.
Miejsce składania wniosków
Formularz wniosku o dofinansowanie w wersji papierowej wraz z wymaganą dokumentacją należy składać od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu, tj.
- poniedziałek: od 8:00 do 16:00,
- wtorek – piątek: od 7:30 do 15:30,
- w:
Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego
Departament Programów Regionalnych
ul. Bolesława Chrobrego 1-3-5
65-043 Zielona Góra
(Punkt Przyjęć Wniosków – główny hol budynku - parter)
Sposób składania wniosków
Wniosek w formie papierowej może być dostarczony do IZ RPO-L2020:
- listem poleconym,
- przesyłką kurierską,
- osobiście.
W przypadku dostarczenia wniosku w formie papierowej pocztą – ważna jest data nadania w polskiej placówce pocztowej, w pozostałych przypadkach wiążąca jest data wpływu do miejsca przyjmowania wniosków określonego przez IZ RPO-L2020.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Do składania wniosków w ramach naboru w trybie pozakonkursowym w terminie wskazanym na pierwszej stronie niniejszego Wezwania uprawnione jest Województwo Lubuskie reprezentowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze wskazane w załączniku nr 5 do Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO – L2020 w ramach Poddziałania 5.1.1 Transport drogowy – projekty realizowane poza formułą ZIT.
W ramach niniejszego naboru mogą zostać złożone projekty pn.:
- „Rozbudowa drogi woj. nr 138 na odc. od drogi krajowej nr 29 do m. Debrznica (II etap)”;
- „Przebudowa drogi woj. nr 130 (dojazd do drogi S3, węzeł Marwice)”,
- „Przebudowa i rozbudowa drogi woj. nr 134 relacji Ośno Lubuskie – Rzepin”;
- „Rozbudowa drogi woj. nr 158 w m. Lipki Wielkie”.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Wezwanie do złożenia wniosków w trybie pozakonkursowym dotyczy Inwestycji w rozbudowę regionalnej infrastruktury drogowej, w tym budowy i modernizacji przepraw mostowych w ciągach komunikacyjnych, polegających na:
- budowie i/lub modernizacji dróg wojewódzkich lub dróg o znaczeniu regionalnym, na odcinkach leżących w ciągach komunikacyjnych stanowiących połączenie z siecią TEN-T, w tym inwestycje na rzecz poprawy bezpieczeństwa i przepustowości ruchu na tych drogach (BRD, ITS) wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- budowie i/lub modernizacji obiektów mostowych, wiaduktów, estakad, tuneli drogowych i innych obiektów inżynieryjnych, obwodnic, obejść miast i miejscowości (w tym ich połączeń
z sieciami dróg o znaczeniu regionalnym lub krajowym) wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Infrastruktura towarzysząca w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska (wyłącznie w przypadku realizacji jednego z wymienionych powyżej rodzajów projektów):
- wyposażenie obiektów inżynieryjnych w zjazdy, zatoki autobusowe i inne urządzenia drogowe,
[1] Zgodnie z art. 3 pkt 6 Ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2016, poz. 290 z późn..zm.) pod pojęciem „budowa” należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.
[2] Pojęcie „modernizacja” mieści się w zakresie pojęciowym remontu, przebudowy albo rozbudowy. Remont jako ulepszenie środka trwałego, o którym mowa w art. 31 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r., poz. 1047 z późn. zm.), będzie stanowił wydatek inwestycyjny. Wydatki na ulepszenie są to takie wydatki, które powodują zwiększenie wartości użytkowej środków trwałych z dnia ich przekazania/przyjęcia do używania. Wzrost wartości użytkowej środka trwałego następuje, gdy:
- wydłuża się okres używania środka trwałego,
- zwiększa się zdolność wytwórcza środka trwałego,
- zmienia się jakość produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych,
- zmniejszają się koszty eksploatacji środka trwałego.
Do wydatków na ulepszenie środków trwałych zalicza się:
- przebudowę, czyli zmianę (poprawienie) istniejącego stanu środków trwałych na inny,
- rozbudowę, tj. powiększenie (rozszerzenie) składników majątkowych, w szczególności budynków i budowli, linii technologicznych, itp.
- modernizację, tj. unowocześnienie środka trwałego,
- rekonstrukcję, tj. odtworzenie (odbudowanie) zużytych całkowicie lub częściowo składników majątkowych,
- adaptację, tj. przystosowanie (przerobienie) składnika majątkowego do wykorzystania go w innym celu niż wskazywało jego pierwotne przeznaczenie, albo nadanie temu składnikowi nowych cech użytkowych.
[3] Zgodnie z art. 3 pkt 6 Ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2016, poz. 290 z późn. zm.) pod pojęciem „budowa” należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.
[4] Pojęcie „modernizacja” mieści się w zakresie pojęciowym remontu, przebudowy albo rozbudowy. Remont jako ulepszenie środka trwałego, o którym mowa w art. 31 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r., poz. 1047 z późn. zm.), będzie stanowił wydatek inwestycyjny. Wydatki na ulepszenie są to takie wydatki, które powodują zwiększenie wartości użytkowej środków trwałych z dnia ich przekazania/przyjęcia do używania. Wzrost wartości użytkowej środka trwałego następuje, gdy:
- wydłuża się okres używania środka trwałego,
- zwiększa się zdolność wytwórcza środka trwałego,
- zmienia się jakość produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych,
- zmniejszają się koszty eksploatacji środka trwałego.
Do wydatków na ulepszenie środków trwałych zalicza się:
- przebudowę, czyli zmianę (poprawienie) istniejącego stanu środków trwałych na inny,
- rozbudowę, tj. powiększenie (rozszerzenie) składników majątkowych, w szczególności budynków i budowli, linii technologicznych, itp.
- modernizację, tj. unowocześnienie środka trwałego,
- rekonstrukcję, tj. odtworzenie (odbudowanie) zużytych całkowicie lub częściowo składników majątkowych,
- adaptację, tj. przystosowanie (przerobienie) składnika majątkowego do wykorzystania go w innym celu niż wskazywało jego pierwotne przeznaczenie, albo nadanie temu składnikowi nowych cech użytkowych.
Kryteria wyboru projektów
Wybór projektu do dofinansowania odbywa się w oparciu o kryteria formalne, merytoryczne (horyzontalne i specyficzne), środowiskowe przyjęte przez Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020 następującymi uchwałami:
- uchwałą nr 57/KM-RPO-L2020/2017 Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020 z dnia 15 lutego 2017 r., zmieniającą uchwałę Nr 4/KM RPO-L2020/2015 Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020 z dnia 22 maja 2015 r., w sprawie przyjęcia kryteriów formalnych mających zastosowanie dla Osi Priorytetowych, Działań i typów projektów w ramach RPO-L2020 współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (OP 1-5,9),
- uchwałą nr 58/KM-RPO-L2020/2017 Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020 z dnia 15 lutego 2017 r., zmieniającą uchwałę nr 5/KM RPO-L2020/2015 Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020 z dnia 22 maja 2015 r., w sprawie przyjęcia kryteriów merytoryczno-horyzontalnych mających zastosowanie dla Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (OP: 1-5, 9)
Przedmiotowe uchwały stanowią załącznik do niniejszego Regulaminu oraz zostały również zamieszczone na stronie internetowej www.rpo.lubuskie.pl.
Finanse
Procent dofinansowania projektu
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania całkowitych kosztów kwalifikowalnych na poziomie projektu (dla projektów nie generujących dochodu) wynosi do 99% i pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
Minimalny wkład własny Wnioskodawcy jako % wydatków kwalifikowalnych stanowi min. 1% całkowitych kwalifikowalnych kosztów projektu.
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
Szacowana wartość środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach wezwania do złożenia wniosków Nr RPLB.05.01.01-IZ.00-08-P02/17 Działania 5.1 Transport drogowy, Poddziałania 5.1.1 Transport drogowy – projekty realizowane poza formułą ZIT w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 wynosi 32 927 638,44 PLN[1]
[1] Powyższa kwota może ulec zmianie, zgodnie z alokacją na Działanie określoną na podstawie algorytmu wyliczającego środki możliwe do zakontraktowania na dany miesiąc. W związku z powyższym, IZ zastrzega sobie prawo niepodpisania decyzji z Wnioskodawcą z powodu ewentualnego braku środków, pomimo skierowania projektu do realizacji.
Niezbędne dokumenty
Inne ważne informacje
IZ RPO-L2020 udziela wszystkim zainteresowanym informacji w zakresie naboru w trybie pozakonkursowym, w tym w sprawie interpretacji zapisów Regulaminu naboru w trybie pozakonkursowym, zakresu wsparcia, procesu wyboru projektów, kwalifikowalności wydatków. Informacje na temat postępowania w trybie pozakonkursowym można uzyskać poprzez kontakt
z pracownikami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego:
- Departament Programów Regionalnych, Wydział Kontraktacji Inwestycji Publicznych
i Środowiskowych, ul. Bolesława Chrobrego 1-3-5 (pokój nr 24 i 55), tel. 68 45 65 127, 145.
adresy e-mail: j.wachowski@lrpo.lubuskie.pl; l.olszewska@lrpo.lubuskie.pl.
- Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym:
- e-mail: info@rpo.lubuskie.pl
- telefoniczny: 68 45 65 521
- osobisty w siedzibie departamentu: ul. Bolesława Chrobrego 1-3-5, 65-043 Zielona Góra (pokój nr B.10, poziom „0”)