Miliony na wsparcie uczniów
W ramach rozstrzygniętego konkursu, zarząd województwa przyznał 26 wnioskodawcom wsparcie na działania projektowe na łączną wartość 4.203.568,68 zł w tym dofinansowanie ze środków EFS 3.573.033,29 zł. Dziś podpisano 13 umów o dofinansowanie projektów na łączną wartość 2.115.889,56 zł, w tym środki EFS 1.798.506,09 zł.
- W ramach tych 13 umów 2 tys. 313 uczniów szkół podstawowych otrzyma wsparcie m.in. poprzez: zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, dodatkowe zajęcia rozwijające umiejętności, organizację kół zainteresowań z przedmiotów matematyczno- przyrodniczych, wyjazdy edukacyjne oraz doposażenie pracowni w materiały dydaktyczne - mówi wicemarszałek Łukasz Porycki.
Dziś umowy podpisali włodarze z następujących gmin:
Gmina Szprotawa
Tytuł projektu: „Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na terenie Gminy Szprotawa.”
Wartość projektu wynosi 176 246,25 zł, wartość dofinansowania 149 809,31 zł.
Cel projektu: kształtowanie i rozwijanie kompetencji kluczowych i uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy u 371 uczniów szkół podstawowych poprzez: realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno- wyrównawczych, organizację kółek zainteresowań, warsztatów i laboratoriów, zakup sprzętu niezbędnego do realizacji zaplanowanych zajęć.
Gmina Nowa Sól- Miasto
Tytuł projektu: „Pomóżmy ósmoklasistom – dodatkowe zajęcia wyrównawcze z matematyki i języka obcego dla uczniów kl. 8 szkół podstawowych z Nowej Soli”
Wartość projektu wynosi 172 474,50 zł, wartość dofinansowania 146 603,32 zł.
Cel projektu: Projekt jest skierowany do 364 uczniów klas 8 wszystkich sześciu publicznych szkół podstawowych, w tym do szkoły z oddziałami integracyjnymi.
W ramach projektu zostaną przeprowadzone dodatkowe zajęcia wyrównawcze z matematyki i języka obcego, które pozwolą nadrobić zaległości programowe powstałe m.in. podczas nauki zdalnej.
Gmina Cybinka
Tytuł projektu: „Wspieramy rozwój kompetencji kluczowych uczniów w Gminie Cybinka.”
Wartość projektu 176 304,63 zł, wartość dofinasowania 149 858,93 zł.
Cel projektu: podniesienie kompetencji kluczowych oraz kształtowanie właściwych postaw i umiejętności na rynku pracy u 112 uczniów w dwóch szkołach podstawowych w Białkowie i Cybince. W ramach działań projektowych planowane są: zajęcia dodatkowe i dydaktyczno-wyrównawcze, szkolenia dla nauczycieli, wyposażenie w sprzęt niezbędny do prowadzenia nowoczesnych zajęć.
Gmina Międzyrzecz
Tytuł projektu: „Nowy start”
Wartość projektu: 157 080,38 zł, wartość dofinansowania 133 518,32 zł.
Cel główny projektu: podniesienie kompetencji kluczowych wśród 277 uczniów w Szkole Podstawowej nr 3 w Międzyrzeczu. W ramach projektu przewidziano:
- organizację kół zainteresowań z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
- organizację zajęć wyrównawczych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i języków obcych,
- zajęcia z języka polskiego dla dzieci cudzoziemców,
- wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK.
Gmina Wschowa / Szkoła Podstawowa nr 1
Tytuł projektu: „Kształtujemy kompetencje kluczowe uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 1 we Wschowie”
Wartość projektu 171 998,46 zł, wartość dofinansowania 146 198,69 zł.
Cel projektu: podniesienie kompetencji kluczowych oraz kształtowanie właściwych postaw i umiejętności na rynku pracy u 224 uczniów objętych projektem. W ramach działań projektowych planowane są zajęcia dodatkowe i dydaktyczno-wyrównawcze, wyposażenie w sprzęt niezbędny do prowadzenia nowoczesnych zajęć.
Gmina Wschowa/Szkoła Podstawowa nr 2 im. Boh. Westerplatte
Tytuł projektu: „Kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne bogactwem uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2 we Wschowie”
Wartość projektu: 169 807,39 zł, wartość dofinansowania 144 336,28 zł.
Cel projektu: podniesienie kompetencji kluczowych oraz kształtowanie właściwych postaw i umiejętności na rynku pracy u 112 uczniów objętych projektem ze Szkoły Podstawowej nr 2 we Wschowie. W ramach działań projektowych planowane są zajęcia dodatkowe i dydaktyczno-wyrównawcze oraz wyposażenie w sprzęt niezbędny do prowadzenia nowoczesnych zajęć.
Gmina Wschowa/Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II we Wschowie
Tytuł projektu: „Wyższe kompetencje uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 we Wschowie to sukces w przyszłości”.
Wartość projektu: 169 776,46 zł, wartość dofinansowania 144 309,99 zł.
Cel projektu: podniesienie kompetencji kluczowych oraz kształtowanie właściwych postaw i umiejętności na rynku pracy u 189 uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 3 we Wschowie.
W ramach działań projektowych planowane są zajęcia dodatkowe i dydaktyczno-wyrównawcze oraz zakup wyposażenia nowoczesnego sprzętu i pomocy dydaktycznych do realizacji zajęć dodatkowych.
Gmina Bojadła
Tytuł projektu: „Oferta edukacyjna SP w Bojadłach i SP w Klenicy stawia na uczniów!”
Wartość projektu: 175 719,00 zł, wartość dofinansowania 149 361,15 zł.
Cel projektu: wzrost poziomu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy 208 uczniów SP w Bojadłach i SP w Klenicy.
W ramach działań projektowych planowane są zajęcia dydaktyczno-wyrównawczych i kółka zainteresowań oraz zakup doposażenia niezbędnego do realizacji zajęć.
Gmina Jasień
Tytuł projektu: „Wyrównanie jakości kształcenia w szkołach na terenie Gminy Jasień”
Wartość projektu: 156 003,74 zł, wartość dofinansowania 132 603,17 zł.
Cel projektu: Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie ogólnym u 160 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Jasieniu oraz u 43 uczniów Szkoły Podstawowej im. Aleksandra Fredry w Wicinie. W ramach działań projektowych planowane są dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, dodatkowe koła zainteresowań i warsztatów, zakup pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć.
Gmina Zwierzyn
Tytuł projektu: „Nowoczesna edukacji w Szkołach Podstawowych na terenie Gminy Zwierzyn”
Wartość projektu: 173 287,50 zł, wartość dofinansowania 147 294,37 zł.
Cel projektu: rozwijanie u 246 uczniów szkół podstawowych z Gminy Zwierzyn kompetencji kluczowych i uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy. W ramach działań projektowych planowane są- zajęcia dodatkowe z zakresu: matematyki, przyrody, języków obcych oraz wyposażenie w sprzęt niezbędny do prowadzenia nowoczesnych zajęć.
Gmina Szlichtyngowa/SP im. Danuty Siedzikówny „INKI” w Starych Drzewcach
Tytuł projektu: „ODKRYWCY SWOICH MOŻLIWOŚCI”
Wartość projektu: 113 835,00 zł, wartość dofinansowania 96 759,75 zł.
Cel projektu: wzrost poziomu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 78 uczniów Szkoły Podstawowej im. Danuty Siedzikówny „Inki” w Starych Drzewcach. W ramach działań projektowych planowane są: dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, organizacja kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów;
- wyposażenie szkoły w pomoce multimedialne i dydaktyczne.
Gmina Gubin/Szkoła Podstawowa w Chlebowie
Tytuł projektu: „Z nauką w przyszłość - rozwój kompetencji kluczowych uczniów
w Szkole Podstawowej w Chlebowie”.
Wartość projektu: 158 881,25 zł, wartość dofinansowania 135 049,06 zł.
Cel projektu: podniesienie u 60 uczniów objętych wsparciem kompetencji kluczowych i uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy. W ramach działań projektowych planowane są:
- dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze,
- zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć,
- wyjazdy edukacyjne wspierające proces dydaktyczny.
Gmina Gubin/Szkoła Podstawowa w Czarnowicach
Tytuł projektu: „Rozwijamy kompetencje kluczowe uczniów Szkoły Podstawowej w Czarnowicach”
Wartość projektu: 158 881,25 zł, wartość dofinansowania 135 049,06 zł.
Cel projektu: podniesienie u 54 uczniów kompetencji kluczowych i uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy. W ramach działań projektowych planowane są zajęcia dodatkowe i dydaktyczno-wyrównawcze, wyposażenie w sprzęt niezbędny do prowadzenia nowoczesnych zajęć, wyjazdy edukacyjne.
Gmina Gubin/ Szkoła Podstawowa w Grabicach
Tytuł projektu: „Rozwijamy kompetencje kluczowe uczniów szkoły w Szkole Podstawowej w Grabicach”
Wartość projektu: 158 881,25 zł, wartość dofinansowania 135 049,06 zł.
Cel projektu: podniesienie u 90 uczniów kompetencji kluczowych i uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy. W ramach działań projektowych planowane są:
- realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
- zakup niezbędnego sprzętu dydaktycznego oraz przeprowadzenie warsztatów wyjazdowych.