Dzięki Funduszom Europejskim powstaje most przez Odrę w Milsku
Trwają prace związane z budową mostu przez Odrę w Milsku - To największa inwestycja na Odrze od czasów wojny. Dzięki niej połączymy region ze Sławą i Wschową, skrócimy dojazd o 50 minut, czyli bardzo! Potężna i oczekiwana inwestycja, można powiedzieć, że historyczna – wyjaśnia marszałek Elżbieta Anna Polak. Zgodnie z planem, nowym mostem pojedziemy w 2022 roku. Pandemia nie ma znaczącego wpływu na realizację największej inwestycji drogowej w regionie.
Most w Milsku wraz z nowym przebiegiem drogi nr 282 to inwestycja wyczekiwana od dekady. Znacznie wzmocni komunikacyjną integrację regionu. Składa się na nią budowa drogi wojewódzkiej i ok. 380 m mostu. W sumie prace dotyczą ok. 9 km trasy.
W ramach realizowanej inwestycji nowy przebieg będzie miała droga wojewódzka nr 282 - po nowym śladzie na odcinku od miejscowości Łaz (wraz z obejściem m. Łaz, Zabór, Milsko, Przewóz) do miejscowości Bojadła.
Zakres inwestycji
- budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 (dł. ok. 9,2 km) wraz z budową skrzyżowań na przecięciu z drogami publicznymi (2 skrzyżowania typu rondo, 2 skrzyżowania skanalizowane),
- budowa/przebudowa dróg innych kategorii,
- budowa/przebudowa systemu odwodnienia, w tym odwadniających korpus drogowy jak: rowy przydrożne, rowy melioracji szczegółowej, rowy melioracji podstawowej, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające (osadniki, separatory), zbiorniki retencyjno-infiltracyjne i inne,
- budowa dodatkowych jezdni (dróg zbiorczych) wraz z mijankami,
- budowa infrastruktury rowerowej,
- budowa nowego mostu przez rzekę Odrę (dł. ok. 380 m),
- budowa nowego mostu przez rzekę Śmigę (dł. ok. 23,5 m),
- budowa nowych przejazdów gospodarczych PG 1, PG 2;
- elementy oświetlenia obiektu mostowego na rzece Odrze,
- elementy oświetlenia skrzyżowań skanalizowanych,
- zabezpieczenie i przebudowa kolidujących urządzeń obcych infrastruktury technicznej,
- nasadzenia drzew i krzewów.
Finansowanie:
108,9 mln zł – to dofinansowanie, jakie przyznał zarząd województwa na realizację projektu. 97,9 mln zł to środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, 11 mln zł to środki z budżetu państwa. Beneficjentem projektu jest Województwo Lubuskie reprezentowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze.
Marzena Toczek/Biuro Prasowe