Camerimage dla Lubuskiego!

Główna nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Camerimage w Bydgoszczy w konkursie spotów reklamowych: „Fundusze europejskie w kadrze” jest nasza! Zwycięski spot „Lubuskie – zatrzymaj słońce!” promuje wybrane projekty dofinansowane z Funduszy Europejskich oraz przedstawia walory turystyczne województwa. - Lubuskie jest the best! Energia, radość, przygoda, relaks… w tym spocie można zobaczyć sztandarowe produkty turystyczne naszego regionu - mówi marszałek Elżbieta Anna Polak. 

Spot „Lubuskie – zatrzymaj słońce!” kierowany jest przede wszystkim do ludzi młodych, aktywnych, szukających przygód, ale także do osób starszych szukających spokoju w zaciszu lubuskich lasów i jezior. Wszystkie warte podkreśenia walory turystyczne naszego regionu pokazane są przez pryzmat uznanych produktów turystycznych („Wino i Kuchnia”, „Przygoda na wodzie”, „Militaria i Fortyfikacje”), które odzyskały swój blask dzięki Funduszom Europejskim
Spot ukazuje, że województwo lubuskie to region, który na pewno warto odwiedzić!

Jury doceniło produkcję najwyższą nagrodą, spot pokonał 10 innych produkcji zakwalifikowanych do konkursu m.in. kampanię Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Nagrodę w konkursie spotów wręczył Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Piotr Całbecki.

W uzasadnieniu werdyktu można przeczytać, iż jury zgodnie zdecydowało przyznać nagrodę główną Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Lubuskiego za film pod tytułem "Lubuskie - zatrzymaj słońce". Jury doceniło jasność przekazu, pozytywne emocje i umiejętne połączenie promocji projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich z przedstawieniem walorów województwa.

Spot „Lubuskie – zatrzymaj słońce!” był już emitowany w telewizji ogólnopolskiej we wrześniu tego roku a także na licznych portalach internetowych. Kolejne emisje przed nami.

Jury konkursu:

  • PIOTR BUCKI - Coach, badacz marketingu, pisarz. Zajmuje się marketingiem oraz badaniami nad rozwojem, interesuje się głównie doznaniami użytkownika (user experience). Wspiera wiele przedsięwzięć internetowych, np. Travel World Passport oraz tworzy strategie komunikacji marketingowych. Jego artykuły zostały opublikowane w magazynach o psychologii i stylu życia, takich jak „Charaktery” i „Dolce Vita”. Jest również badaczem trendów oraz prowadzi swojego bloga.
  • JACEK KOTARBIŃSKI  - Specjalista ds. marketingu, szkoleniowiec, pisarz. Studiował w Niemczech, Austrii i Polsce, jest doktorantem Uniwersytetu Gdańskiego. Od 25 lat wspiera firmy w zakresie rozwoju ich konkurencyjności, innowacji i marketingu. Był prelegentem na  InfoShare i TEDx Gdynia. Jego e-book „Sztuka marketingu” już po czterech miesiącach znalazł się na drugim miejscu iTunes w kategorii „Biznes i Finanse”. Autor bestsellerowej „Sztuki rynkologii" o kreowaniu wartościowych rynków i zarządzania nimi. Pisze dla „Harvard Business Review Polska” oraz prowadzi "Subiektywnego bloga o sztuce marketingu". Nagrody: 2012 – wyróżnienie w konkursie Blog Roku Onet.pl w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”
  • JAN MAJLE - Dyrektor kreatywny, copywriter. Dyrektor kreatywny agencji Change, wcześniej związany z Saatchi&Saatchi, Team One i Ogilvy&Mather. Współtworzył projekty takie jak interaktywna reklama telewizyjna Skody „Bagażnik” i kampania "Język polski jest Ą-Ę", obie nagrodzone na festiwalu reklamowym w Cannes.
    Nagrody reklamowe: Cannes Lions 2010 Brąz, Cannes Lions 2014 Srebro, Grand Prix i 4x Golden Drum.